A honlapon film, könyv és honlap ajánlást találtok.

Olyan filmeket és filmsorozatokat szeretnék nektek ajánlani, amik nekem nagyon tetszettek, tetszenek. Nem csak vámpíros témájúak lesznek hanem mások is. Remélem elnyeri tetszéseteket. Jó film nézést, olvasást kívánok!

THE VAMPIRE DIARIES

The Vampire Diaries (Vámpír naplók)

RÖVID LEÍRÁS:

L. J. Smith Vámpírnaplók című regényei alapján készült, misztikus-romantikus sorozat.

A történet egy Mystic Falls nevű kis városkában játszódik, ahol a történelem során számos megmagyarázhatatlan és különös haláleset történt, melyet később állattámadással magyaráztak.
Ebben a városban él Elena, öccsével és nagynénjével. Elena pár hónappal a történet kezdete előtt, elvesztette a szüleit egy autóbalesetben, amit ő túlélt. Az eddig népszerű lány most legszívesebben menekülne a világ elől, kívülállónak érzi magát, szakít a barátjával. Ráadásul otthon is gondok támadtak ez öccsével, aki droggal próbálta feldolgozni szüleik halálát.
Ekkor érkezik a városba és az iskolába egy új fiú: Stefan Salvatore. Elena végre kiutat talál az elkeseredettségéből, hónapok óta először igazán boldognak érzi magát a fiú mellett. Ám hamar kiderül, hogy Stefan igazából egy vámpír, persze nem a rossz vámpírok közül való, ő jó útra tért és nem öl embereket, helyette állatokból táplálkozik. Nem sokkal utána megérkezik Stefan bátyja is, Damon, aki szintén vámpír, ám ő a rosszabb fajtából való és embereket öl meg a lebukást kockáztatja a város vezetősége előtt, akik tudnak a vámpírok létezéséről. Stefan minden erejével azon van, hogy megvédje Elenát és megakadályozza Damon mesterkedéseit, illetve kiderítse bátyja szándékait, hogy miért is tért vissza Mystic Falls-ba és hogy visszatértének van-e köze ahhoz az aprócska tényhez, hogy Elena kiköpött mása régi közös szerelmüknek, Katherine-nek. Mindemellett a cselekmény tovább bonyolódik, mikor egyre több vámpír bukkan fel a kis városban…

MŰFAJ: misztikus, romantikus, fantasy

SOROZAT INDULÁSA: 2009

ALKOTÓK: L. J. Smith, Julie Plec, Kevin Williamson, Marcos Siega, Kevin Bray

SZEREPLŐK:
Nina Dobrev - Elena Gilbert/Katherine
Paul Wesley - Stefan Salvatore
Ian Somerhalder - Damon Salvatore
Steven R. McQueen - Jeremy Gilbert
Katerina Graham - Bonnie Bennett
Candice Accola - Caroline Forbes
Zach Roerig - Matt Donovan
Michael Trevino - Tyler Lockwood
Sara Canning - Jenna Sommers
Matthew Davis - Alaric Saltzman
Kayla Ewell - Vicki Donovan


Damon; Elena; Stephan

vampire diaries-cast

2010. június 4., péntek

Regény fordítás Vámpírnaplók 2. Küzdelem 13. fejezet

13. fejezet
Elena megmozdult, majd kinyitotta nehéz szemhéjait. Fény áradt be a függöny a szélénél.
Nehezen mozogott, ezért inkább csak feküdt az ágyán, és megpróbálta összerakni, hogy mi
történt tegnap este.
Damon. Damon ide jött, és Margaretet fenyegetette. Így Elena odament hozzá. Ő nyert.
De miért nem fejezte be? Elena felemelte ernyedt kezét, hogy megérintse a nyaka oldalát, bár
tudta, mit fog találni. Igen, ott volt: két kis lyukak, ami puha és érzékeny a nyomásra.
De még életben volt. Megtorpant, mielőtt beváltotta volna az ígéretét. Miért?
Emlékeit az utolsó órákról zavarosak és elmosódottak voltak. Csak a töredékek voltak
egyértelműek. Damon szeme lenézett rá, s betöltötte az egész világot. Az éles szúrás a torkán.
És később, Damon szétnyitotta az ingét, Damon egy kis sebet ejtett a saját nyakán, és
kiserkent a vére.
Ez után elérte, hogy Elena igyon a véréből. Ha az „elérte” volt a helyes szó. Nem emlékezett
arra, hogy bármilyen undort érzett vagy megfélemlítette vagy, hogy valamilyen módon
ellenállt. Akkor akarta azt.
De a lány nem halt meg, vagy gyengült meg komolyan. Nem változtatta át vámpírrá. És ez
volt az, amit nem tudott megérteni.
Damonnek nincs erkölcse, és nincs lelkiismerete, emlékeztette magát. Tehát ez biztosan nem
kegyelem volt, az, hogy megállt. Talán csak azt akarta, hogy folytatódjon a játék, hogy
nagyobb kár érje, mielőtt megöli őt. Vagy talán azt akarja, hogy olyan legyen, mint Vickie, fél
úton az árnyékvilág és a között. Lassan, őrült módon.
Egy dolog biztos volt: Nem hiheti azt, hogy ez kedvesség volt a részéről. Damon nem volt
képes kedvességre. Vagy a gondoskodni bárkiről, önmagán kívül.
Visszahajtotta a takaró, és felkelt az ágyból. Hallotta Judith néni mozogását a folyosóról.
Hétfő reggel volt, és itt volt az ideje, hogy elkészüljön, és menjen az iskolába.
November 17. Szerda
Kedves Naplóm,
Nem lenne jó, ha úgy tennék, mintha nem lennék megijedve, mert megvagyok. Holnap lesz
Hálaadás, és az Alapítók Napja két nappal utána. És még mindig nem jöttem rá, hogyan
állítsam meg Carolinet és Tylert.
Nem tudom, mit tegyek. Ha nem kapok vissza a naplómat Carolinetól, fel fogja olvasni ott,
mindenki előtt. Tökéletes alkalma lesz, mert ő is az egyike azon három idősebb diáknak, akiket
kiválasztottak, hogy verset olvassanak a záró ünnepség során. Az iskola testület választotta ki
őket, amelynek Tyler apja is tagja. Kíváncsi vagyok, mit fog gondolni, erről az egészről?
94
De ez min változtat? Ha nem találok ki valamit, hogy ezt az egészet elrendezzem. Stefannak
vége lesz, el kell menekülnie Fell's Church-ből a város polgárai elől. Vagy meg is halhat, ha
nem nyeri vissza az erejét. És ha ő meghal, én is meghalok. Ez ennyire egyszerű.
Ami azt jelenti, hogy meg kell találnom a módját, hogy visszakapjam a naplómat. Muszáj.
De nem tudom.
Tudom, te várt rám mondani. Van egy módja, hogy a naplómat, Damon útját. Mindössze
annyit kell tenned, hogy megállapodnak abban, hogy az ára.
Te nem értheted, hogy ez mennyire megrémít. Nem csak azért, mert Damontól félek, hanem
azért, mert félek, hogy mi fog történni, ha ő és én újra együtt leszünk. Félek, hogy mi fog
történni velem... és Stefannal és velem.
Erről nem tudok senkivel beszélni. Túlságosan felkavaró. Zavarodottnak, elveszettnek és
magányosnak érzem magam. Senkihez nem tudok fordulni, vagy beszélgetni. Aki esetleg
megért.
Mit tegyek?
November 18. csütörtök, 23: 30
Kedves Naplóm,
Ma tisztábban látom a dolgokat, talán azért, mert meghoztam a döntést. Ez a döntés, nagyon
megrémít, de ez jobb, mint a többi alternatíva, azt hiszem.
Mindent el fogok mondani Stefannak.
Ez az egyetlen dolog, amit most tehetek. Alapítók Napja szombaton lesz és még nem sikerült
kitalálnom semmi tervet. De lehet, talán Stefan, ha megérti, hogy a helyzet reménytelen.
Megyek, és holnapi napot a panzióban töltöm, és amikor odaérek, el fogok mondani neki
mindent, amit már rég el kellett volna mondanom neki.
Mindent. Damonról is.
Nem tudom, mit fog mondani. Folyton az arca jut eszembe az álmaimból. Ahogy rám nézett,
olyan keserűséggel és dühvel. Nem, mintha szeretne engem egyáltalán. Ha úgy néz rám majd
holnap...
Oh, félek. A gyomrom görcsbe van. Alig tudtam enni valamit a Hálaadás napi vacsorából, és
nem tudok nyugton maradni, úgy érzem, mintha szétesnék milliónyi darabkára. Aludni ma
este? Jó vicc.
Könyörgöm, értsen meg Stefan. Könyörgöm, bocsásson meg nekem.
A legviccesebb dolog az, hogy szerettem volna jobb ember lenni a számára. Azt akartam, hogy
méltó legyek rá, hogy szeressen. Stefan konkrét elvei vannak arról, hogy mi a becsület, vagy,
95
hogy mi a jó és a rossz. És most, amikor majd megtudja, hazudtam neki, mit gondol majd
rólam? Vajon hisz nekem, hogy csak őt próbáltam védeni ezzel? Vajon valaha is bízik bennem
újra?
Holnap meg fogom tudni. Ó, Istenem, bárcsak vége lenne már. Nem tudom, hogyan fogok élni
ez után.
Elena kisurrant a házból anélkül, hogy megmondta volna Judith néninek, hogy hova megy.
Fáradt volt a hazugsághoz, de nem akarta szembenézni azzal a nagy felhajtással, ami
elkerülhetetlen, ha azt mondja, Stefanhoz megy. Amióta Damon eljött vacsorára, Judith néni
így beszélt vele, finom és nem túl finom utalt rá, minden beszélgetésben, hogy jobb lenne, ha
otthagyná. Robert majdnem olyan rossz. Elena néha úgy gondolta, ő bíztatja Judith nénit.
Fáradtan hajolt panzió ajtajához. Hol van Mrs. Flowers manapság? Amikor az ajtó végre
kinyílt, Stefan volt mögötte.
A kinti szabadhoz volt öltözve, a kabátja alól előbukkant gallérja. - Úgy gondoltam
elmehetnénk sétálni. - mondta.
- Nem. - Elena szilárd volt. Nem igazi mosolyt felé küldeni, ezért inkább abbahagyta a
próbálkozást. Azt mondta: Menjünk fel az emeletre, Stefan, rendben? Van valami, amit meg
kell beszélnünk.
Meglepetten nézett rá egy pillanatra. Valamit láthatott az arcán, az arca fokozatosan
elcsendesedett, és elsötétült. Vett egy mély lélegzetet, és bólintott. Szó nélkül megfordult, és
mutatta az utat a szobájába.
A ládák az tálaló és a könyvespolc már régen visszakerült a helyére, természetesen. De Elena
úgy érezte, mintha ezt valójában csak most vette volna észre először. Valamilyen oknál fogva,
legelső éjjelre gondolt, amikor itt járt, amikor Stefan megmentette őt Tyler undorító karjai
közül. A szeme átfutott a tárgyakra a tálalón: a tizenötödik századi arany forintok, az
elefántcsontból készült tőr, a kis vas láda a csuklópántos fedéllel. Megpróbálta kinyitni az első
éjszaka, de Stefan lecsapta a fedelet.
A lány megfordult. Stefan az ablaknál állt, szürke, komor eget bámulta. A héten minden nap
hideg és ködös volt, és a mai sem volt kivétel. Stefan arckifejezése a kinti időjárást tükrözte.
- Nos. - mondta csendesen, miről kellene beszélnünk?
Ez volt az utolsó pillanat a választásra, majd Elena elkötelezte magát. A lány kinyújtotta a
kezét, a kis vas láda fellé, és kinyitotta.
Ott fénylett benne a hosszú, barackszínű selyem, tompán ragyogott. A hajszalagja. A nyárra
emlékeztette őt, a nyári napokra, most lehetetlenül messzinek. Kivette, és odatartotta
Stefannak.
- Erről itt. - mondta.
96
Egy lépést tett előre, amikor megérintette a ládát, de most már elcsodálkozott és meglepődött.
- Erről?
- Igen. Mivel tudtam, hogy itt van, Stefan. Egy nap, még régebben megtaláltam, mikor
elhagyta a szobát pár percig. Nem tudom, miért kellett tudnom, de tudni akartam mi van
benne, de nem tudtam rajta segíteni. Nem tehetek róla. Aztán megtaláltam a szalagot. És
akkor... - Elhallgatott, és felkészítette magát. - Akkor írtam róla a naplómban.
Stefan egyre jobban összezavarodott, mintha ez még egyáltalán nem az lenne, amit várt volna.
Elena keresgélte a megfelelő szavakat.
- Írtam róla, mert azt hittem, bizonyíték arra, hogy mind végig törődtél velem, eléggé ahhoz,
hogy felvedd, és megtartsd azt. Soha nem gondoltam, hogy bármi másra is bizonyíték lehet.
Aztán hirtelen gyorsan kezdett beszélni. Elmondta neki, hogy elvitte a naplóját Bonnie
házába, és hogy ott el is lopták. Mesélt neki a feljegyzésekről, és hogy ráébredt, Caroline volt
az, aki küldte őket. És aztán elfordult, idegesen újra és újra áthúzta az ujjai közt a nyári színű
selymet, közben elmondta neki, Caroline és Tyler tervét is.
A végén szinte már alig hallatszott a hangja. – Annyira megijedtem akkor. - még mindig a
szalagot nézte. - Féltem, hogy dühös leszel rám. Féltem, hogy mit fognak tenni. Csak
megijedtem. Próbáltam visszaszerezni a naplót, Stefan, elmentem Caroline házához is. De
már jól elrejtette. Gondolkodtam és gondolkodtam, de nem találtam meg a módját, hogy
megállítsam őt abban, hogy felolvassa. - Végre felnézett rá. - Sajnálom.
- Sajnálhatod is! - mondta, meghökkentő hévvel. Érezte, ahogy az arcába fut a vér. De Stefan
folytatta. – Sajnálhatod is, hogy ezt elhallgattad előlem, amikor segíthettem volna neked.
Elena, miért nem mondtad el nekem?
- Mert ez az egész az én hibám. És volt egy álmom... - Megpróbálta leírja, hogyan nézett rá az
álmában, az a keserűség és vád a szemében. - Azt gondoltam, hogy meghalnék, ha tényleg
úgy néznél rám, ahogy akkor. - fejezte be szerencsétlenül.
De Stefan arca, ahogy most ránézett, az a megkönnyebbülés és csoda kombinációja volt. -
Tehát ez az. - mondta, szinte suttogva. - Ez az, ami bántott téged.
Elena kinyitotta a száját, de még mindig folytatta. - Tudtam, hogy valami nem stimmel.
Tudtam, hogy titkolsz valamit. De én azt hittem... - megrázta "a fejét, és egy ferde mosolyra
húzta a száját. - Ez most nem számít. Nem akartam betörni a privát szférádba. Nem is
szeretném megkérdezni. Minden alkalommal, amikor aggódsz a biztonságom miatt.
Elena nyelve a szájpadlásához ragadt. A szavai, mintha odaragasztották volna. Van még,
gondolta, de nem tudta kimondani, nem akkor, amikor Stefan szemébe nézett, hogy nem
akkor, amikor egész arca így égett.
- Amikor ma azt mondtad, beszélnünk kell, azt hittem, megváltozott a véleményed rólam. -
mondta egyszerűen, önsajnálat nélkül. - És én nem hibáztatnálak téged. De ahelyett, hogy ... -
Újra megrázta a fejét. – Elena. - mondta, és aztán a karjaiba várta.
97
Olyan jó érzés volt ott lenni, így. Eddig még csak rá se jött, milyen rosszul állt közöttük a
dolog a mai napig, amikor a rossz eltűnt. Ez az, ami eszébe jutott, amit az első, dicsőséges
este érzett, amikor Stefan a karjai közt tartotta. Minden édesség és gyöngédség, a világ
háborgott közöttük. Ő otthon volt, ott, ahová tartozik. Ahová mindig is tartozott.
Minden más feledésbe merült.
Ahogy már az elején is, Elena úgy érezte, mintha szinte olvasna Stefan gondolataiban. Össze
voltak kötve, egymás része voltak. Szívük ugyanarra a ritmusra vert.
Csak egy dolog volt szükség ahhoz, hogy teljessé váljon. Elena tudta ezt, és hátra vetette a
haját, és elérte, hogy elhúzza oldalra a nyakát. És ezúttal Stefan nem tiltakozott, vagy
utasította el. Ahelyett, mély elfogadás és mély szükség sugárzott belőle.
Érzései: a szeretet, az öröm, mérlegelés után hitetlen örömmel rájött, ezek az érzelmek az övé
is. Egy pillanatig látta magát az ő szemén keresztül, és érezte, mennyire törődik vele. Lehetett
volna ijesztő, ha a lány nem ugyanilyen mély érzéssel viszonozta volna.
A lány nem érzett fájdalmat, amint a foga átszúrta a nyakát. És ez még csak nem is fordul elő
neki, hogy ő már meggondolatlanul felajánlotta neki a jelöletlen oldalon, holott a sebeket
Damon hagyott meggyógyult már.
Visszatartotta, amikor megpróbálta emelni a fejét. Eltántoríthatatlan volt, bár, végül neki is
engednie kellett. Miközben még mindig tartotta őt, az éjjeli szekrényen az elefántcsontból
készült penge után tapogatózott és egy gyors mozdulattal megvágta magát, és saját vérét
kínálta neki.
Amikor Elena térde meggyengült, leült vele az ágyra. És akkor átölelték egymást, nem voltak
tudatában az idővel vagy bármi mással. Elena úgy érezte, hogy csak ő és Stefan létezik.
- Szeretlek. - mondta halkan.
Először Elena a kellemes párában, egyszerűen elfogadta a szavakat. Aztán, a hideg édesség
töltötte el, mikor rádöbbent, mit mondott.
Szerette. Ő végig tudta, de még soha nem mondta ki.
- Szeretlek, Stefan. - suttogta. A lány meglepődött, amikor megmozdult, és kissé elhúzódott
tőle, amíg nem látta, mit tesz. Benyúlt a pulóvere alá, s kihúzta a láncot, amit a nyakában
viselt, amióta csak ismerte őt. A láncon egy tökéletesen kialakított arany gyűrű volt,
fogatában pedig egy lapis lazuli kő.
Katherine gyűrűje. Elena figyelte, ahogy fogta a láncot, és kikapcsolta, eltávolítva a finom
arany ékszert.
- Amikor Katherine meghalt. – mondta. - Azt hittem, soha senki mást nem fogok szeretni.
Tudtam, hogy elvesztettem őt, és biztos voltam benne, hogy soha nem történhet meg újra. De
tévedtem. - Egy pillanatig habozott, majd folytatta.
98
- Megtartottam a gyűrűjét, mert ez az ő jelképe volt. Így tudtam megtartani a szívemben. De
most szeretném, hogy valami más jelképe legyen. - Megint tétovázott, mintha szinte félt
volna, kerülte a tekintetét. - Figyelembe véve a dolgokat, nem igazán jogom, hogy erre
kérjelek. De, Elena… - küzdött néhány percig, majd feladta, a szeme némán találkozott az
övével.
Elena nem tudott beszélni. Nem tudott lélegezni se. De Stefan félreértelmezte a hallgatását. A
remény a szemében meghalt, és elfordult.
- Igazad van. - mondta. – Ez az egész lehetetlen. A túl sok nehézség miattam. Mert mi vagyok
én. Nem olyan, akihez hozzá kellene kötnöd magad, olyanhoz, mint én. Sajnálom, hogy
utaltam rá, hogy…
- Stefan! - mondta Elena. - Stefan, nyugodj meg egy pillanatra…
- Tehát, vedd úgy, hogy nem mondtam semmit, felejtsd el…
- Stefan! - mondta. - Stefan, nézz rám.
Lassan, de engedelmeskedett, miközben visszafordult. A szemébe nézett, és a keserű
önkárhoztatás elhalványult az arcáról, hogy váltsa fel egy olyan pillantás, ami arra késztette
őt, hogy megint elvessze a lélegzetét. Aztán, még mindig lassan, megfogta a lány kezét.
Szándékosan, mivel mindketten nézték, a gyűrűt az ujjára csúsztatta.
Úgy illett rá, mintha neki készítették volna. A gazdag arany megcsillant a fényben, és a lapis
lazuli mélykékje ragyogóan vibrált, mint egy tiszta tó körül az érintetlen hó.
- Ez maradjon a mi titkunk egy darabig. - mondta, hallatszott a remegés a hangjában. - Judit
néninek rohama lesz, ha tudja, hogy eljegyeztek, még a diploma előtt. De jövő nyáron leszek
tizennyolc, aztán nem tud megállítani minket.
- Elena, biztos, hogy ezt akarod? Nem lesz könnyű együtt élni velem. Én mindig más leszek,
bármennyire is igyekszem. Ha valaha is meggondolod magad...
- Ameddig szeretsz, én soha nem meggondolom meg magam.
Újra a karjaiba vonta, és a béke és a megelégedettség vette körül. De volt még egy félelem, a
tudata szélén.
- Stefan, ha holnap Caroline és Tyler bevégzik a terv, akkor nem számít, hogy meggondolom
magam, vagy sem.
- Csak meg kell bizonyosodnunk arról, hogy nem hajtja végre a tervet. Ha Bonnie és Meredith
segít nekem, azt hiszem, meg fogom találni a módját, hogy visszaszerezzük a naplót
Carolinetól. De ha nem sikerül, nem fogok elfutni. Én nem hagylak el, Elena; maradni fogok
és harcolni.
- De bántani fognak. Stefan, nem bírom ezt.
99
És nem tudlak elhagyni téged. Ez elrendeződik. Engedd meg nekem, hogy az én gondom
legyen a több; meg fogom találni a módját. És ha nem… nos, nem számít, én itt maradok
veled. Együtt leszünk.
- Együtt leszünk. - Elena a fejét ismét a vállán pihentette, boldog volt, hogy egy ideig
abbahagyta a gondolkodást, és csak élvezte a pillanatot.
November 2. péntek
Kedves Naplóm,
Késő van, de nem tudok aludni. Nem tűnök úgy, hogy túl sok alvásra lenne szükségem, ahogy
használom.
Nos, holnap lesz a nap.
Beszélgettünk ma este Bonnieval és Meredith-el. Stefan terve igazán egyszerű. Az nem számít,
hogy Caroline elrejtett a naplót, mert holnap magával kell vinnie. De a felolvasás az ünnepély
utolsó napirendje lesz, ezért a felvonuláson először mindent végig kell várnia. Ez idő alatt el
kell majd rejtenie a naplót valahol. Tehát, ha követjük őt, attól a pillanattól, hogy elhagyja a
házát, amíg fel nem jut a színpadra, akkor látnunk kell, hogy hol teszi le. És mivel ő nem is
tudja, hogy gyanús nekünk, nem fog őrködni.
Akkor szerezzük meg.
Az ok, amiért a terv működni fog, mert mindenki korhű ruhát fog viselni. Mrs. Grimesby, a
könyvtáros, segített elkészíteni a 19. századi ruhát a felvonulásra, és semmi nem lehet hozzá
viselni, ami a könyv szerint nem a ruha része. Se pénztárca, se hátizsák. Nincs napló!
Caroline-nak ott kell hagynia valahol, egy biztos helyen.
Mi aktívan fogjuk követni őt. Bonnie fogja házukon kívül várni, és látni fogja, mit visz
Caroline, amikor távozik. Nézni fogom őt, amikor Mrs. Grimesby házában öltöztetik. És amíg
a parádé folytatódik, Stefan és Meredith be fognak törni a házba—vagy a Forbes autóba,
vagyis ha ott van, és ez lesz a terv.
Nem tudom, mi történhetne, hogy ne sikerüljön. És nem tudom elmondani, mennyivel jobban
érzem magam. Olyan jó, hogy meg tudtuk osztani ezt a problémát Stefannal. Megtanultam a
leckét, soha nem titkolom el előle a dolgokat.
Viselni fogom holnap a gyűrűm. Ha Mrs. Grimesby kérdez róla, megmondom neki, hogy jóval
a 19. század előttről való, a reneszánsz Olaszországból. Szeretném látni az arcát, amikor ezt
mondom neki.
Jobb, ha megpróbálok egy kicsit aludni. Remélem, nem álmodom.

Nincsenek megjegyzések:

Jacob

Jacob

Kedves látogató és olvasó!

Aki még nem látta az Alkonyat című filmet, az sűrgősen pótolja, aki nem olvasta a Stephanie Meyer könyveket és szeret jó és izgalamas történeteket olvasni, az ne habozzon. Rajta!

ÚGYMOND KÖTELEZŐ OLVASMÁNY!

New Moon előzetes magyar felirattal! JÓ SZÓRAKOZÁST!

Jó jelenetek New Moon

New Moon előzetes